|
Ústredie Sociálnej poisťovne informujeAko si zmeniť posielanie dôchodku z hotovosti na účet v banke10.10.2018Sociálna poisťovňa upozorňuje, že už pri spisovaní žiadosti o dôchodok sa dôchodca sám rozhodne, ako si dôchodok nechá vyplácať – či v hotovosti alebo na účet v banke. Je pritom jedno, či žiada o starobný, predčasný starobný, invalidný dôchodok alebo niektorý z pozostalostných dôchodkov (vdovský, vdovecký, sirotský). Ak si to po čase rozmyslel a chce zmeniť spôsob výplaty dôchodku napr. z hotovosti na účet, o túto zmenu môže požiadať dvomi spôsobmi:
Ak dôchodca žiada o poukazovanie dôchodku na účet, odporúčame použiť tlačivo Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok na účet dôchodcu v banke alebo Žiadosť o poukazovanie dôchodkových dávok na účet manžela/manželky dôchodcu, ktoré sú k dispozícii na internetovej stránke Sociálnej poisťovne, vo všetkých pobočkách Sociálnej poisťovne a v bankách, s ktorými Sociálna poisťovňa uzatvorila príkaznú zmluvu. Tieto tlačivá obsahujú všetky údaje potrebné na to, aby Sociálna poisťovňa mohla žiadosti o poukazovanie dôchodku na účet v banke vyhovieť. O poukazovanie dôchodku na účet dôchodcu v banke môže dôchodca požiadať aj spomínanou neformálnou písomnou žiadosťou (listom na adresu ústredia SP), ktorá musí obsahovať jeho identifikačné údaje (rodné číslo, meno, priezvisko, adresu bydliska vrátane PSČ), číslo účtu v tvare IBAN, dátum, úradne osvedčený podpis a hodnoverný doklad o tom, že je majiteľom účtu, na ktorý žiada dôchodok poukazovať. Takýmto dokladom môže byť napríklad zmluva o zriadení bankového účtu alebo potvrdenie banky o tom, že je majiteľom účtu. K 31. augustu 2018 posielala Sociálna poisťovňa na bankový účet 965 544 dôchodkov a ďalších 401 950 vyplácala v hotovosti. |