Sociálna poisťovňa modernizuje elektronické služby(e-Služby) a pripravuje nový dizajn portálu, ktorý zjednoduší prihlasovanie a prácu v ňom. Najdôležitejšou zmenou bude to, že užívateľ bude mať na jedno prihlásenie k dispozícii všetky služby. Po skončení práce v jednej službe si bez nutnosti nového prihlásenia zvolí inú, pre neho prístupnú službu.
Užívateľ sa aj naďalej bude prihlasovať do e-Služieb prostredníctvom GRID karty, tak ako doteraz.
Sociálna poisťovňa bude o pripravovanej zmene priebežne informovať, vrátane možnosti oboznámiť sa s novým dizajnom portálu. Predbežne Sociálna poisťovňa počíta so zavedením zmien v priebehu februára 2018.
Od 21.6.2017 Sociálna poisťovňa prijíma poverenia od súdnych exekútorov vo formáte .xzep s obsahom súboru .xml a akceptuje spisové značky Ek.
Od 9.2.2017 Sociálna poisťovňa prijíma poverenia od súdnych exekútorov okrem pôvodných formátov aj vo formáte xzep a pdf. V službe Prehľad úhrad boli pre vybrané úhrady doplnené stĺpce : Zostatok a Zostatok k dátumu s nasledovným významom: Zostatok => je to aktuálny stav k dátumu účtovania úhrady v zdrojovom systéme SP Zostatok k dátumu => je to zostatok pohľadávky k dátumu účtovania úhrady v zdrojovom systéme SP Rozšírená funkcionalita je doplnená do príručky, ktorá je sprístupnená po prihlásení.
Dňom 20.12.2013 sa odpovede pre súdnych exekútorov na elektronické žiadosti o poskytnutie súčinnosti opätovne zobrazujú v správnej diakritike.
Od 25.4.2012 SP pristupuje k rozšírenej verifikácii žiadostí o poskytnutie súčinností pri automatizovanom overovaní. Do žiadostí o poskytnutie súčinností je možné uvádzať údaj navyše oproti povereniu. Uvedenie ďalšieho identifikátora oproti povereniu nebude dôvodom na zamietnutie žiadosti. Naďalej platí pravidlo, že je potrebné do žiadosti uvádzať korektne všetky údaje z poverenia. Príklad: na poverení je uvedené meno, priezvisko a dátum narodenia povinného. Na žiadosti musíte uviesť meno, priezvisko a dátum narodenia povinného tak, ako je to uvedené na poverení. Môžete však k týmto údajom pridať rodné číslo a systém uvedenú žiadosť automatizovane overí, ak sa všetky vami zadané údaje z poverenia budú nachádzať aj v registri Ministerstva spravodlivosti.
Zároveň bola v systéme zapracovaná možnosť dopĺňať a meniť údaje na žiadosti v prípade opakovaného zasielania žiadosti, pri tzv. opätovnej žiadosti. Predmetom opravy resp. doplnenia sú všetky údaje o povinnom a možnosť zmeny voľby dotazov.
Upozornenie: pri opätovnej žiadosti nie je možné meniť skenované poverenie k už raz evidovanej žiadosti na daného povinného.
Sociálna poisťovňa pristúpila k nasadeniu novej verzie systému elektronických služieb. Nová verzia bude zabezpečovať poskytnutie informácii ohľadne všetkých, Sociálnou poisťovňou, vyplácaných dávok. Zároveň dochádza k automatizovanému overovaniu žiadostí a poverení prostredníctvom Ministerstva spravodlivosti SR. Z tohto dôvodu je potrebné bezpodmienečne údaje do žiadosti o poskytnutie súčinnosti vypĺňať striktne v súlade s údajmi na poverení, inak nie je možné zabezpečiť overenie Vašej žiadosti a následne poskytnutie požadovaných informácii. Na formulári žiadosti sú povinné údaje o poverení: vydal, ktorého obsahom je názov súdu s podporou výberu z číselníka súdov, spisová značka v uvedenom formáte, číslo exekútorského spisu a priloženie skenovaného poverenia.
Pre povinnú fyzickú osobu pribudli údaje IČO a DIČ z dôvodu uvedenia niektorého z týchto údajov na poverení popri dátume narodenia resp. rodnom čísle, ktoré sa pri fyzickej osobe na poverení musia nachádzať.
Pre povinnú právnickú osobu pribudol usmerňujúci text o vyplňovaní názvu, keď zamestnávateľom je fyzická osoba v znení: * V prípade žiadosti na zamestnávateľa, ktorý je fyzickou osobou, vyplňte v položke Názov len meno a priezvisko v tomto poradí.
Technická podpora pre systém elektronických služieb je zabezpečovaná Sociálnou poisťovňou počas pracovných dní v čase od 8:00 do 16:00 na telefónnom čísle 0906 171 737 alebo prostredníctvom kontaktného formulára. Mimo týchto hodín a počas dní pracovného voľna nás kontaktujte prostredníctvom uvedeného kontaktného formulára. V prípade, že sa nemôžete prihlásiť do systému, resp. systém je nedostupný, nás okamžite kontaktujte aby sme preverili dôvod chybového stavu.