Po prvej registrácii budete komunikovať so Sociálnou poisťovňou už len elektronicky prostredníctvom eSlužieb na portáli eSlužieb.
Page title
Ako budem komunikovať so Sociálnou poisťovňou
Ako získam prístup k eSlužbám?
Prístup k eSlužbám získate po uzavretí Dohody o používaní elektronických služieb. Dohodu môžete podpísať vy ako odvádzateľ poistného alebo vami splnomocnená osoba (napr. účtovníčka).
Dohodu uzatvoríte buď osobne v pobočke Sociálnej poisťovne alebo elektronicky cez portál verejnej správy www.slovensko.sk.
Odporúčame, aby ste si vybavili dve veci súčasne – prvé prihlásenie do Sociálnej poisťovne ako zamestnávateľ (registračný list) a zároveň uzavretie dohody o eSlužbách. Obe veci môžete vybaviť buď v pobočke, alebo elektronicky cez portál www.slovensko.sk.
Čo potrebujem k uzatvoreniu dohody?
Pri osobnom vybavovaní na pobočke:
- ak vybavujete vy osobne – platný preukaz totožnosti (občiansky preukaz alebo cestovný pas),
- ak vybavuje splnomocnená osoba – splnomocnenie musí obsahovať:
- účel splnomocnenia: podpísanie dohody o elektronickej komunikácii,
- presné označenie vás a aj splnomocnenej osoby,
- činnosti, ktorými ste poverený ako splnomocnená osoba (napr. na výkon činností v mene odvádzateľa poistného v súvislosti s odosielaním elektronických dokumentov prostredníctvom elektronických služieb Sociálnej poisťovne),
- dátum a podpis splnomocniteľa.
Pri podaní elektronicky cez portál www.slovensko.sk potrebujete elektronický občiansky preukaz.
Návody na prihlásenie do e-Služieb nájdete tu: Prihlasovanie do eSlužieb – najčastejšie otázky a odpovede.