Page title

Ako požiadať o prístup do eSlužieb

Text
  1. Odvádzateľ poistného (zamestnávateľ právnická osoba, resp. fyzická osoba) alebo ním splnomocnená osoba požiada o prístup k elektronickým službám (eSlužby) v ktorejkoľvek pobočke Sociálnej poisťovne.
  2. Po overení totožnosti (občiansky preukaz alebo cestovný pas) a podpísaní Dohody o používaní elektronických služieb získa bezplatný prístup do eSlužieb. Poistenec žiada o prístup k svojmu Elektronickému účtu poistenca po vyplnení a odoslaní formulára Žiadosť o zriadenie prístupu k Elektronickému účtu poistenca.
  3. Ďalej postupuje podľa inštrukcií od zamestnanca SP.

 

Noví užívatelia eSlužieb sa môžu prihlásiť pomocou mena, hesla a mobilnej aplikácie

Postup aktivácie pre nových klientov (s mobilom):

Postup nájdete v tomto návode

Do eSlužieb je možné prihlasovať sa aj s elektronickým občianskym preukazom

Postup aktivácie pre nových klientov (s eID):

V rámci vybavenia prístupu do eSlužieb pobočka Sociálnej poisťovne vydá klientovi protokol s aktivačným kľúčom.

Pri prihlasovaní je potrebné kliknúť na tlačidlo „Slovensko eID“, dostupné pod nadpisom „Prihlásenie s eID“.

Systém zobrazí výzvu na zadanie predtým vygenerovaného aktivačného kľúča. Po jeho zadaní bude eID spárované s účtom eSlužieb. Ide o jednorazovú aktiváciu.

V oboch prípadoch, po jednorazovej aktivácii eID v rámci eSlužieb, prebieha ďalšie prihlásenie pomocou eID rovnako ako na portáli slovensko.sk alebo na iných službách verejnej správy.

V eSlužbách je možné aktivovať si jeden i druhý spôsob prihlásenia

Text

Po prihlásení s elektronickým občianskym preukazom (eID) si môžete zriadiť a doplniť aj prístup s menom, heslom a mobilnou aplikáciou. Postup nájdete v tomto návode: Ako sa prihlásim do eSlužieb s menom, heslom a aplikáciou.

Ak sa do eSlužieb prihlasujete s menom, heslom a mobilnou aplikáciou, po prihlásení si v prostredí eSlužieb môžete zriadiť a doplniť ďalší spôsob – prihlásenie pomocou elektronického občianskeho preukazu (eID). Urobíte to jednoducho – cez Nastavenia účtu a tlačidlo Bezpečnosť.

 

Ako mám postupovať pri aktivácii prístupu, ak nemám telefón pre sťahovanie aplikácií

Postup aktivácie pre nových klientov (s doplnkom v počítači):

Pre aktiváciu prístupu si môžete stiahnuť doplnok do počítača a ďalej využívať ten (ide o tzv. rozšírenie webového prehliadača).

Tento doplnok nahradí mobilnú aplikáciu a má rovnaké funkcie (tiež nasníma QR kód a vygeneruje jedinečný kód). Môže to byť niektorý z doplnkov nižšie – podľa toho, aký webový prehliadač používate:

CHROME: Authenticator – Chrome Web Store (google.com)

FIREFOX: Authenticator – Get this Extension for Firefox (en-US) (mozilla.org)

EDGE: Authenticator – Chrome Web Store (google.com)

Môžete postupovať podľa tohto návodu:
Ako sa prihlásim do eSlužieb pomocou mena a hesla bez smartfónu